Több kocsival közlekednek a Puskás Aréna avatása miatt a délutáni és éjszakai vonatok
Gál KataTöbb járattal és kocsival közlekednek a vonatok a Puskás Aréna megnyitója előtti és utáni órákban - közölte pénteken a MÁV. A közlemény szerint a győri, az esztergomi, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a szobi, a veresegyházi, a hatvani, a lajosmizsei és a kunszentmiklósi vonalakon számíthatnak az utasok hosszabb vonatokra pénteken.
Főként a késő este, éjszaka Budapestről kifutó járatokat kell erősíteni, mert a több tízezer szurkoló jelentős része várhatóan egy időben indul haza.
Ma este (2019.11.15.) Magyarország-Uruguay mérkőzéssel avatják fel az új Puskás Arénát. A magyar együttes a stadionavató után, november 19-én Wales otthonában játszik sorsdöntő Európa-bajnoki selejtezőt. Ha a magyar csapat győzni tudna a Ködös Albionban, akkor kijutna a 2020-as Eb-re, és csoportmérkőzéseit hazai pályán, a 68 ezer fő befogadóképességű Puskás Arénában játszhatna le. Az új Puskás Arénát a régi Puskás Ferenc Stadion helyén építették fel. A pénteken átadásra kerülő aréna elődjét 2002-ig Népstadionnak hívták. A stadiont három év alatt építették fel. Az építkezés során 130 ezer köbméter betont, 19 ezer tonna betonacélt és 12 ezer tonna gyártott acélszerkezetet használtak fel. Az aréna szerkezetét 38 darab, 40 méter magas pilon adja, ami merőben hasonlít a korábbi Népstadion, majd Puskás Ferenc Stadion szerkezetéhez. A stadion 50 méter magas, 316 méter hosszúságú és bruttó 208 ezer négyzetméteres alapterületen fekszik. A teljes beruházási költség 150 milliárd forint volt. 2011-ben még 35 milliárd forintra becsülték az aréna árát, ám akkor még egy kisebb stadion létrehozásáról volt szó. A bővítésre azért is volt szükség, mert a Magyar Labdarúgó Szövetség 2014-ben megpályázta a 2020-as Európa-bajnokság egyik helyszínét, amelyet el is nyert.
kép: infostart.hu