Az EFOP-3.9.2.-16-os projekt keretében Kisbér város vezetésével egy többtagú konzorcium humánfejlesztés tartalmú projektet valósított meg. A projekt egyik kiemelt célcsoportja a gyerekek, akik nagyon sokféle programon vehettek részt. Ezen programok között módszertani, pedagógiai és dinamikai szempontból is érdekes a sportfoglalkozások köre, azon belül is az úszás, vívás és a lovakkal kapcsolatos programok megvalósítása. Egyre többször lehet hallani, hogy a gyerekek ingerküszöbe sokkal magasabban helyezkedik el ami a tanulást illeti, óriási a zaj amiből ki kéne szűrniük a számukra hasznos információkat, ezért a pedagógiai módszerek tekintetében szükség volt olyan megújulásra, amivel a diákokat meg lehet szólítani, bevonni és aktív tanulói szerepbe hozni őket.
Sokszor felmerül a kérdés, hogy mitől tud igazán hatékony lenni a tanulási folyamat és hogyan lehet elérni, hogy egy csoport különböző képességekkel, igényekkel, tanulási stílussal rendelkező gyermek eredményesen tudjon együtt tanulni. Az egyik lehetséges válasz erre az aktív tanulás elősegítése a megfelelő környezet, támogató szereplők és módszerek segítségével.