Az EFOP-3.9.2.-es projekt keretében egy 14 fős általános iskolásokból álló csoport kapott lehetőséget 20 héten át heti 2 órában angol nyelvi szakkörön való részvételre. Az angol nyelv mint világnyelv egyre elterjedtebb és egyre fontosabb szerepet játszik a továbbtanulás és munkavállalás szempontjából, így a gyerekek nagyon motiváltak voltak a foglalkozásokon való részvétel kapcsán.
Az egyes témák és témakörök kialakítása során nagy hangsúly került a nyelvi vonatkozások mellet a kulturális és hagyományos megközelítések adaptálására. A foglalkozások során sok beszélgetés volt arról, hogy az egyes tárgyak amiket használunk manapság mennyire felelnek meg a régebbi elveknek, és az egyes hagyományok, szokások miért hogyan tudtak fennmaradni az idők során.
Az egyes témakörök megvalósítását a foglalkozásvezető kreatív módszerekkel igyekezett élményszerűvé tenni, a gyerekek pedig ebben maximálisan partnerek voltak. A gyakorlatok kialakításakor az élmény elem mellett a fokozatos építkezés és a megfelelő kihívási szint is szerepet játszott, azaz a gyerekek számára biztosítva volt a megfelelő fejlődés, amely nem is unalmas és nem is túl nehéz.
A foglalkozások egyes alkalmai élmény elemekkel voltak gazdagítva, így a sokrétű témakör választás mellett a módszerek bátor és rugalmas adaptálása biztosított a figyelem és érdeklődés fenntartását a program során. A játékosítás fontos eleme a hatékony nyelvoktatásnak, mert a bevonódást, motivációt, lelkesedést erősíti.