Menü Bezárás

Gépírás Tanfolyam Ászáron

Az ászári általános iskolában 16 diáknak nyílt lehetősége a gépírás rejtelmeit megismerni, elméleti és gyakorlati szinten egyaránt. A gyerekek nagyon lelkesen álltak a program elébe, mert sokan ismerik már a számítógépet, és fontos volt számukra, hogy megfelelő gyorsasággal és pontossággal megtanuljanak gépelni.

A 80 alkalmas program két részletben valósult meg, a tavaszi időszakban 40 alkalom, és az őszi időszakban a fennmaradó 40 alkalom. A gyerekek az alapoktól kezdték el a tanulást, és erre ráépítve egyre komplexebb feladatokat is képesek voltak minimális hibával vagy hibátlanul megoldani.

A diákok megismerték a tízujjas vakírást, ami elsőre sokaknak hihetlennek tűnt, ugyanakkor motiváltan és lelkesen vetették bele magukat a tanulásba. A motiváció egy része ahhoz köthető, hogy a programot olyan személy tartotta, aki messzemenően hiteles ezen a területen, és jól át is tudta adni a diákoknak a tudását. A kompetenciák fejlesztése mellett fontos a gépírás megszerettetése a diákokkal, így a foglalkozásvezető erre is kellő hangsúlyt fektetett a program során. A diákok ugyan még csak általános iskolások, de a középiskolában már sokszor szükséges beadandó dolgozatot, esszét, fogalmazást számítógépen elkészíteni, így a megszerzett tudás rövid időn belül kamatozni is fog a résztvevő gyerekek számára.

A foglalkozások egy jelentős része a betűtanulással telik, a diákok különböző ütemben sajátítják el a betűket, az alaptartás mellett egyre összetettebb és nagyon figyelmet, több rutint igénylő szavak is következtek. Mivel a betűtanítási gyakorlatok egyhangúak, nagy szükség volt a diákoknak a pozitív megerősítésekre, sikerélményekre, és arra, hogy a pedagógus amennyire lehet színesítse a programot.

A betűtanítás mellett a diákok az egyszerű ügyirat és a hivatalos levél formai és tartalmi elemeivel is ismerkedtek. A másolás ebben az esetben rutinfeladat, amely attól vált a diákok számára izgalmassá, hogy fellángolt bennük a versenyszellem és arra törekedtek, hogy minél gyorsabban és minél pontosabban tudjanak szövegeket másolni.

Összességében a gépírás tanfolyam nagyon hasznos volt, és a gyerek az órai foglalkozások mellett otthoni gyakorlással is erősítették a kompetenciákat és a gyakorlatukat. Az eredetileg 45 percesre tervezett alkalmak végül 60 percesek voltak, egyrészt amiatt, mert az oktató alaposan elmagyarázott mindent és kellő időt hagyott azok begyakorlására, másrészt pedig a diákok érdeklődőek voltak és sokszor több kérdést is feltettek, amelyek körültekintő megválaszolása nem fért bele az időkeretbe.

Kapcsolódó cikkek